Select your language : Nederlands  Deutsch
Verkoop : 033 457 33 44

Helpdesk : 0900 10 10 125 (€ 0,70 p/m)
E-mail : helpdesk@interword.nl
Skip Navigation Links
Home
InterWord
Modules
Websjablonen
Prijzen
Veelgestelde vragen
Contact

Vragen over e-mail

 

Mijn postvakken beheren? 1

Een postvak maken in Outlook Express? 5

Een postvak maken in Windows Mail? 5

Een postvak maken in Outlook 2003? 6

Een postvak maken in Outlook 2007? 7

Een postvak maken in Outlook 2010? 8

Een postvak maken in Windows Live Mail? 8

Wat zijn de e-mail server instellingen? 9

Uitgaande post versturen via InterWord (SMTP Server instellen) 9

Mijn uitgaande mail wordt niet verstuurd. 10

Waarom komen er berichten in mijn Junkmail folder / Spam folder? 11

Moet ik mijn Junkmail folder / Spam folder leeggooien? 11

Hoe kan ik mijn e-mail op meerdere computers uitlezen? 11

Ik ben het wachtwoord van mijn e-mail vergeten; hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord? 11

Waarom is mijn webmail niet in het Nederlands? 11

 

Mijn postvakken beheren?

 

Een nieuw e-mail adres kan alleen door de applicatiebeheerder aangemaakt worden. Dit is de gebruiker die al door ons is aangemaakt. De gebruikersnaam en wachtwoord vindt u terug in de brief met “E-mail instellingen”, die u bij oplevering toegestuurd is.

 


Start uw webbrowser en ga naar het adres “http://webmail.interword.nl”.

 

Log in met gebruikersnaam en wachtwoord en klik op aanmelden.

 

Wanneer u voor de eerste keer inlogt krijgt u verschillende schermen te zien:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Ga naar de “Inbox”.

 


Klik op de knop “Instellingen”

 


Is degene die inlogt in de webmail geen applicatiebeheerder, dan komt hier niet de tekst “Domein instellingen”  te staan.

 

Klik op het plusteken voor de tekst “Domein instellingen”.

 


Open het bestand “Gebruikers”.

 

Klik op “Nieuw” voor het aanmaken van een nieuwe gebruiker.


Maak een nieuwe gebruikersnaam aan. Bijv. Ineke@interword.nl
Vul een eigen wachtwoord in en klik op “Opslaan”.

 

De nieuwe gebruiker kan nu op webmail inloggen met zijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord.

 

 

 

 

Een postvak maken in Outlook Express?

·          Start Microsoft Outlook Express

·          Kies de menukeuze “Extra” en vervolgens “Accounts”.

·          Klik op de knop “Toevoegen” en kies voor “e-mail”.

 

Gebruikersgegevens

·          “Weergegeven naam”: Dit is de naam die weergegeven wordt bij de ontvanger van uw e-mail. Klik op de knop “volgende”.

·          “E-mailadres”: Dit adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail. Dit kan bijvoorbeeld info@interword.nl zijn. Klik op de knop “volgende”.

 

E-mailservernamen

·          “Servertype”: POP3.

·          “Server voor Inkomende e-mail” : Het POP3 adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.  Dit kan bijvoorbeeld mail.interword.nl zijn.

·          “Server voor uitgaande e-mail”: Dit is het uitgaande e-mail adres wat vermeld staat in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit is bijvoorbeeld mail.interword.nl.

·          Zet een vinkje voor “Voor deze server is verificatie vereist”.

·          Klik op de knop “volgende”.

 

Aanmelding bij internet e-mail

·          “Accountnaam”: De gebruikersnaam staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

·          “Wachtwoord”:  Dit wachtwoord staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

·          Zorg ervoor dat het vinkje bij “wachtwoord onthouden” aanstaat.

·          Klik op de knop “volgende” en “voltooid”.

 

Uw postvak is aangemaakt.

 

Vanaf dit moment kunt u zelf postvakken aanmaken met eigen gebruikersnamen en wachtwoord. Deze nieuwe postvakken kunt u op dezelfde manier aanmaken als hierboven beschreven, alleen dan wel met de door u opgegeven namen en wachtwoord.

 

Een postvak maken in Windows Mail?

·       Start Microsoft Windows Mail

·       Kies de menukeuze “Extra” en vervolgens “Accounts”.

·       Klik op de knop “Toevoegen” en kies voor “E-mailaccount”. Klik op de knop “volgende”.

 

Gebruikersgegevens

·          “Weergegeven naam”: Dit is de naam die weergegeven wordt bij de ontvanger van uw e-mail. Klik op de knop “volgende”.

·          “E-mailadres”: Dit adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail. Dit kan bijvoorbeeld info@interword.nl zijn. Klik op de knop “volgende”.

 

E-mailservers instellen

·          “Servertype”: POP3.

·          “Server voor Inkomende e-mail” : Het POP3 adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.  Dit kan bijvoorbeeld mail.interword.nl zijn.

·          “Naam van server voor uitgaande e-mail”: Dit is het uitgaande e-mail adres wat vermeld staat in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit is bijvoorbeeld mail.interword.nl.

·          Zet een vinkje voor “Voor deze server is verificatie vereist”.

·          Klik op de knop “volgende”.

 

Aanmelding bij internet e-mail

·          “E-mailgebruikersnaam”: De gebruikersnaam staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

·          “Wachtwoord”:  Dit wachtwoord staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

 Zorg ervoor dat het vinkje bij “wachtwoord onthouden” aanstaat.

·          Klik op de knop “volgende” en “voltooid”.

 

Uw postvak is aangemaakt.

 

Vanaf dit moment kunt u zelf postvakken aanmaken met eigen gebruikersnamen en wachtwoord. Deze nieuwe postvakken kunt u op dezelfde manier aanmaken als hierboven beschreven, alleen dan wel met de door u opgegeven namen en wachtwoord.

 

 

Een postvak maken in Outlook 2003?

·          Start Microsoft Outlook 2003

·          Kies de menukeuze “Extra” en vervolgens “E-mail Accounts”.

·          Kies “Een nieuwe e-mailaccount toevoegen” en klik op de knop “volgende”.

·          Kies voor de E-mailservice “POP3” en klik op de knop “Volgende”.

 

Gebruikersgegevens

·          “Uw naam”: Dit is de naam die weergegeven wordt bij de ontvanger van uw e-mail.

·          “E-mailadres”: Dit adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail. Dit kan bijvoorbeeld info@interword.nl zijn.

Servergegevens

·          “Inkomende e-mail” : Het POP3 adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.  Dit kan bijvoorbeeld mail.interword.nl zijn.

·          “Server voor uitgaande e-mail”: Dit is het uitgaande e-mail adres wat vermeld staat in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit is bijvoorbeeld mail.interword.nl.

·          Klik op de knop “Meer instellingen” en kies het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”. Zet een vinkje voor “Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist”. Klik op de knop “OK”.

Aanmeldingsgegevens

·          “Gebruikersnaam”: De gebruikersnaam staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

·          “Wachtwoord”:  Dit wachtwoord staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

 Zorg ervoor dat het vinkje bij “wachtwoord onthouden” aanstaat.

·          Klik op de knop “volgende” en “voltooid”.

 

Uw postvak is aangemaakt.

 

Vanaf dit moment kunt u zelf postvakken aanmaken met eigen gebruikersnamen en wachtwoord. Deze nieuwe postvakken kunt u op dezelfde manier aanmaken als hierboven beschreven, alleen dan wel met de door u opgegeven namen en wachtwoord.

 

 

Een postvak maken in Outlook 2007?

·          Start Microsoft Outlook 2007

·          Kies de menukeuze “Extra” en vervolgens “Accountinstellingen”.

·          Kies het tabblad “E-mail” en klik op de knop “nieuw”.

·          Kies voor de E-mailservice “Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP” en klik op de knop “Volgende”.

·          Zet een vinkje links onderin het scherm om de serverinstellingen handmatig te configureren.

·          Kies voor “Internet-e-mail”

 

Gebruikersgegevens

·          “Uw naam”: Dit is de naam die weergegeven wordt bij de ontvanger van uw e-mail.

·          “E-mailadres”: Dit adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail. Dit kan bijvoorbeeld info@interword.nl zijn.

Servergegevens

·          Het “Type account” is POP3.

·          “Server voor inkomende e-mail” : Het POP3 adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.  Dit kan bijvoorbeeld mail.interword.nl zijn.

·          “Server voor uitgaande e-mail”: Dit is het uitgaande e-mail adres wat vermeld staat in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit is bijvoorbeeld mail.interword.nl.

·          Klik op de knop “Meer instellingen” en kies het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”. Zet een vinkje voor “Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist”. Klik op de knop “OK”.

Aanmeldingsgegevens

·          “Gebruikersnaam”: De gebruikersnaam staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

·          “Wachtwoord”:  Dit wachtwoord staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

 Zorg ervoor dat het vinkje bij “wachtwoord onthouden” aanstaat.

·          Klik op de knop “volgende” en “voltooid”.

 

Uw postvak is aangemaakt.

 

Vanaf dit moment kunt u zelf postvakken aanmaken met eigen gebruikersnamen en wachtwoord. Deze nieuwe postvakken kunt u op dezelfde manier aanmaken als hierboven beschreven, alleen dan wel met de door u opgegeven namen en wachtwoord.

 

 

 

Een postvak maken in Outlook 2010?

·          Start Microsoft Outlook 2010

·          Op het tabblad “Bestand”

·          Klik in de categorie “Info” op “Accountinstellingen” en vervolgens nogmaals op “Accountinstellingen”.

·          Kies het tabblad “E-mail” en klik op de knop “nieuw”.

·          Klik op de optie “E-mail-account” en vervolgens op “Volgende”.

·          Zet een vinkje in het scherm om de serverinstellingen handmatig te configureren en klik op “Volgende”..

·          Kies voor “Internet-e-mail” en klik op “Volgende”.

 

Gebruikersgegevens

·          “Uw naam”: Dit is de naam die weergegeven wordt bij de ontvanger van uw e-mail.

·          “E-mailadres”: Dit adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail. Dit kan bijvoorbeeld info@interword.nl zijn.

Servergegevens

·          Het “Type account” is POP3.

·          “Server voor inkomende e-mail” : Het POP3 adres staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.  Dit kan bijvoorbeeld mail.interword.nl zijn.

·          “Server voor uitgaande e-mail”: Dit is het uitgaande e-mail adres wat vermeld staat in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit is bijvoorbeeld mail.interword.nl.

·          Klik op de knop “Meer instellingen” en kies het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”. Zet een vinkje voor “Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist”. Klik op de knop “OK”.

Aanmeldingsgegevens

·          “Gebruikersnaam”: De gebruikersnaam staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

·          “Wachtwoord”:  Dit wachtwoord staat vermeld op de brief met de startinstellingen e-mail.

 Zorg ervoor dat het vinkje bij “wachtwoord onthouden” aanstaat.

·          Klik op de knop “volgende” en “voltooid”.

 

Uw postvak is aangemaakt.

 

Vanaf dit moment kunt u zelf postvakken aanmaken met eigen gebruikersnamen en wachtwoord. Deze nieuwe postvakken kunt u op dezelfde manier aanmaken als hierboven beschreven, alleen dan wel met de door u opgegeven namen en wachtwoord.

 

Een postvak maken in Windows Live Mail?

·       Start Microsoft Windows Live Mail

·       Kies de menukeuze “Accounts”.

·       Scherm “E-mailaccounts toevoegen” wordt geopend.

 

Gebruikersgegevens

·          “E-mailadres”: Dit adres staat vermeld in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit kan bijvoorbeeld info@interword.nl zijn.

·          “Wachtwoord”:  Dit wachtwoord staat vermeld in de brief met de startinstellingen e-mail. Zorg ervoor dat het vinkje bij “wachtwoord onthouden” aanstaat.

·          “Schermnaam voor verzonden berichten”: Dit is de naam die weergegeven wordt bij de ontvanger van uw e-mail. Klik op de knop “volgende”.

·         Scherm “Serverinstellingen” configureren wordt geopend.

 

E-mailservers instellen

·         “Servertype”: POP.

·         “Serveradres: voor inkomende e-mail” : Het POP3 adres staat vermeld in de brief met de startinstellingen e-mail.  Dit kan bijvoorbeeld mail.interword.nl zijn.

·           “Serveradres: voor uitgaande e-mail”: Dit is het uitgaande e-mail adres wat vermeld staat in de brief met de startinstellingen e-mail. Dit is bijvoorbeeld mail.interword.nl.

Zet een vinkje voor “Voor deze server is verificatie vereist”.

·          “Gebruikersnaam”: De gebruikersnaam staat vermeld in de brief met de startinstellingen e-mail.

·          Klik op de knop “volgende”. 

·          Scherm “E-mailaccount toegevoegd” wordt geopend.

·          Klik op de knop “voltooien”.

 

Uw postvak is aangemaakt.

 

Vanaf dit moment kunt u zelf postvakken aanmaken met eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Deze nieuwe postvakken kunt u op dezelfde manier aanmaken als hierboven beschreven, alleen dan wel met de door u opgegeven naam en wachtwoord.

 

 

 

Wat zijn de e-mail server instellingen?

Als u in uw e-mailprogramma (zoals Microsoft Outlook of Outlook Express) een account aanmaakt, vraagt het systeem om de pop3 server en de smtp server. U vult daar het volgende in:

 

Pop3 server: mail.UWDOMEIN.nl (bijvoorbeeld mail.Interword.nl of mail.registar.nl

Smtp server: mail.UWDOMEIN.nl (bijvoorbeeld mail.Interword.nl of mail.registar.nl

 

 

Uitgaande post versturen via InterWord (SMTP Server instellen)

Om uw e-mail via uw eigen domein te versturen dient u de volgende stappen te doorlopen.

 

Outlook 2003 / 2007

·         Start Microsoft Outlook 2003 /2007

·         Kies de menukeuze “Extra” en vervolgens “E-mail Accounts”.

·         Kies het account wat bij uw domein hoort en klik op de knop “Wijzigen”.

·         Controleer bij Server Informatie of de “server voor uitgaande mail (SMTP)” ingesteld staat op uw domein. (bijv. mail.interword.nl waarbij u interword.nl vervangt voor uw eigen domein).

·         Kies vervolgens rechts onderin de optie “Meer instellingen”        

·         Blader boven in naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”

·         Controleer of het vinkje bij “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.” aan staat, zo niet vink deze aan.

·         Blader vervolgens naar het tabblad “Geadvanceerd”.

·         Controleer hier bij “Uitgaande server (SMTP):” of de poort ingesteld staat op 465 of 587 en klik op “OK”.

·         Klik op de knop “Volgende” en “Voltooien” om de instellingen af te ronden.

 

Outlook 2010

·         Start Microsoft Outlook 2010

·         Klik op het tabblad “Bestand” in de categorie “Info” op “Accountinstellingen” en vervolgens nogmaals op “Accountinstellingen”.

·         Kies het account wat bij uw domein hoort en klik op de knop “Wijzigen”.

·         Controleer bij Server Informatie of de “server voor uitgaande mail (SMTP)” ingesteld staat op uw domein. (bijv. mail.interword.nl waarbij u interword.nl vervangt voor uw eigen domein).

·         Kies vervolgens rechts onderin de optie “Meer instellingen”        

·         Blader boven in naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”

·         Controleer of het vinkje bij “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.” aan staat, zo niet vink deze aan.

·         Blader vervolgens naar het tabblad “Geadvanceerd”.

·         Controleer hier bij “Uitgaande server (SMTP):” of de poort ingesteld staat op 465 of 587 en klik op “OK”.

·         Klik op de knop “Volgende” en “Voltooien” om de instellingen af te ronden.

 

 

 

Mijn uitgaande mail wordt niet verstuurd.

Het kan voorkomen dat u bij het verzenden van e-mail een probleem ondervindt. De uitgaande mail blijft hangen in het postvak uit of u krijgt een foutmelding. Dit is eenvoudig op te lossen door:

·         Een vinkje te zetten bij “Voor deze server is verificatie vereist”. Onder de diverse kopjes “Een postvak maken in ….” Vindt u precies terug waar dit vinkje geplaatst kan worden.

·         Als dit niet voldoende is, de poort voor uitgaande e-mail (bij geavanceerde instellingen) te wijzigen van 25 in 465 of 587.

 

 

 

Waarom komen er berichten in mijn Junkmail folder / Spam folder?

Berichten komen in uw Spamfolder als onze Spamfilters denken dat er een grote kans is dat het ongewenste post is. We plaatsen deze berichten in de spamfolder zodat u de kans krijgt om eventuele verkeerd gewaardeerde e-mailberichten alsnog te kunnen lezen. De kans dat gewenste e-mail als spam aangezien wordt is erg klein. Als een bericht 30 dagen in uw spamfolder heeft gezeten wordt deze automatisch verwijderd. Hier hoeft u dus niks voor te doen.

 

 

 

Moet ik mijn Junkmail folder / Spam folder leeggooien?

Nee, u hoeft uw spamfolder niet zelf leeg te gooien. Berichten die ouder zijn dan 30 dagen worden automatisch uit uw spamfolder verwijderd.

 

 

 

Hoe kan ik mijn e-mail op meerdere computers uitlezen?

Hier zijn meerdere oplossingen voor. Het meest eenvoudige is door het gebruik van onze webmail. Op de website http://webmail.interword.info kunt u met uw gebruikersnaam en wachtwoord al uw e-mail lezen middels onze webmail software.
Als u er voor kiest om gebruik te maken van een E-mail programma zoals Microsoft Outlook of Windows Live Mail zijn er verschillende  mogelijkheden om er voor te zorgen dat de e-mail op alle pc’s gelijk is.
De eenvoudigste is doormiddel  van IMAP. U stelt uw e-mail programma in zoals hierboven is beschreven. Maar u kiest in plaats van het POP3 protocol voor het IMAP protocol. Hierdoor blijft de e-mail op de server staan en kunt het op elke pc ophalen.

 

Ik ben het wachtwoord van mijn e-mail vergeten; hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?

Als u uw wachtwoord van de e-mail bent vergeten kunt u deze via het InterWord programma opnieuw instellen. Als u zich als beheerder aanmeld in InterWord vindt u links de optie E-mailbeheer. Hier staan alle e-mail postvakken, per postvak heeft u hier de mogelijkheid om opnieuw een wachtwoord in te stellen.
Mocht dit niet lukken dan kunt u natuurlijk altijd even contact opnemen met de InterWord helpdesk.

 

 

Waarom is mijn webmail niet in het Nederlands?

Standaard gebruikt de webmail de taal die ingesteld staat op uw computer. U kunt echter ook handmatig de taal van uw webmail aanpassen. Op het inlogscherm vindt u linksonder de optie om de taal in te stellen.

 



Wat onze klanten zeggen...
“In ons eerste gesprek leek het me zo makkelijk, dat het bijna niet mogelijk was… Hier hadden we tijden naar gezocht! Nu we er mee werken blijkt alles nog eenvoudiger… We kunnen alles zelf aanpassen en veranderen met het simpele gebruik van Word. Super dus!”

Nadine en Mike Veeneman
Restaurant de Buurman

http://www.restaurantdebuurman.nl

Powered by InterWord